Summa sidvisningar

söndag 18 februari 2018

Isbubblor och ispromenad

Jag har länge velat prova fånga frysta såpbubblor på bild och idag beslöt jag testa genast på morgonen. Det var inte så lätt att få en enda bubbla att hållas hel och sen att få fokuset rätt. Men till slut lyckades jag få ett par bubblor att frysa och placerade så att jag fick solen i bakgrunden. Det var kul men kallt och många av bilderna blev oskarpa. Dessutom tog batteriet i min nya kamera plötsligt slut så jag tog en hel del med den gamla kameran. Detta ska ja absolut prova en annan dag den här veckan om jag hinner hem innan solen gått ner. Det ska vara minst -10 grader ute.

 Isbubblor, vackra som bara den. Nr 26/365


 Det var en så vacker och solig dag så tog en lång promenad på isen. Vi testade en för oss ny rutt där det gick många andra och där en skoter hade dragit upp bra spår att gå och skida längs. Oj vilken njutning det var att gå på isen igen! Efter en 13 kilometers promenad belönade vi oss själva med en god fisksoppa på Nokkalan Majakka och munk och kaffe till efterrätt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar