Summa sidvisningar

torsdag 28 maj 2020

Kontorsdag

Det var en spännande dag. Jag åkte in till kontoret för att posta ut intyg åt alla våra ca 370 ordkonstlever. De brukar få sina intyg av sin lärare på den sista lektionen, men i år har de inte samlats till någon sista lektion eller våravslutning.

Jag åkte buss och metro och det känndes ärligt sagt lite konstigt och skrämmande. Men bra gick det. På bussen var det ganska mycket folk, men man fick ändå ha en egen bänk. På metron var det jättetomt. Där höll man minsann distans då det satt en person på var tionde bänkrad. På hemvägen var det lite mera folk, men ingen trängsel.

 Jag kände mig lite som denna figur som mötte mig på busshållplatsen. Nr 106/365

 Distans på metron
inte heller i rulltrappan var det någon trängsel
Det hade blivit så mycket mer sommar i stan. Så grönt och vackert, och den bakanta vyn över Gräsvikskanalen var sig lik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar