Summa sidvisningar

måndag 19 april 2021

Naturen vaknar

Fredag 16 april 2021

Vi fick stugan uppvärmd och det var varmt och skönt att vakna till en vacker fredag. Det blev distansjobb på dagen men sedan var det skönt att ta itu med lite trädgårds- och utejobb i det härliga vårvädret.

Varje vår känns det lika förunderligt och fantastiskt. Naturen börjar vakna, vintern ger slutligen vika och allt börjar leva igen. En plog tranor flyger lågt och skränande förbi, en nyckelpiga landar på min arm, en fjäril fladdrar till vid stigen och flugorna surrar yrvaknat i fönstret. Båtsurr, måsskrik och motorsågsskrän hörs både nära och på avstånd. Jag blir bara så tagen av våren då den ger startsignal, bilderna jag tar liknar precis de som jag tagit tidigare år. Naturen öppnar sig starkt för mig och jag öppnar mig tacksamt för naturen, så enkelt, så värdefullt!  

En vårmorgon när naturen vaknar. Nr 80/365


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar