Summa sidvisningar

torsdag 7 februari 2019

Heldag i Vasa

Onsdag 6.2 2019

Dagen var mycket innehållsrik och rolig. Jag fick stifta bekantskap med en ny föreläsare från Folkhälsans Trygga relationer-team, Sarah, lika kunnig och trevlig som de andra jag samarbetat med. En klartänkt österbottnisk socialarbetare (och just nu höggravid) med båda fötterna på jorden. En reporter från Yle Vega ringde upp mig under förmiddagen och ville komma och göra en intervju med oss efter kursen, så det blev att svamla något i en mikrofon efter en intensiv kursdag. Lyssna på klippet här

Tog lunch på stan med Sarah och sedan var jag i Gamla Vasa en stund och vi tog en skön promenad med mamma. På kvällen fick jag delta med syrran i hennes Taito-kurs och gjorde en ring och ett berlock av en gammal silversked. Det var så roligt att få pyssla lite tillsammans med ett glatt gäng andra tanter :)

Sov hos syrran och fick goda varma smörgåsar där. Vilken fin dag det blev med bästa familjen och en lyckad och givande kursdag.

Gamla Vasa kyrka i vintermiljö. Nr 37/365
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar