Summa sidvisningar

måndag 18 november 2019

En röd kalenders äventyr

Min kalender har varit ute på äventyr och jag har varit ganska vilsen. Men den kom hem idag. Jag min slarver glömde kalendern på tåget förra veckan då jag var i Vasa. Då jag steg av och bytte tåg i Seinäjoki åkte den vidare med tåget till Uleåborg. Därifrån hade den hittat till Rovaniemis hittegodsbyrå. Det fanns två alternativ, att hämta den därifrån (!) eller skicka den på posten (!), hm det är poststrejk.... Men den vänliga tjänstekvinnan sa att paket nog skickas trots strejk, no problem. Hon hade rätt, idag löste jag ut min kära kalender på vår lokala post, det tog inte ens länge att leverera den. Nu känner jag mig som en hel människa igen. (Och jag har inte missat ett enda möte, huh!)

Det var en dimmig morgon. Nr 266/365


1 kommentar: