Summa sidvisningar

torsdag 12 januari 2017

Fotoklubben

Jag gick med i AFK, (Amatörfotografklubben i Helsingfors) i höstas för att få ett socialt sammanhang för min hobby och för att få inspiration till att fota mera. Idag höll AFK en studiokväll som jag deltog i. Vi byggde upp en liten studio med enkla medel och ett par herrar från klubben visade och förklarade hur de fotar studiobilder. Det är kanske inte helt min grej, men intressant att följa med och jag suger åt mig av allt nytt. Lite för tekniskt är det nog, med alla blixtar, stativ, reflektorer, skärmar, ljusmätare, självutlösare, slavar och allt vad det nu fanns.... Men jag provade också på att fota det stilleben som vi byggde upp. Blev inte ett enda foto jag är nöjd med, men sätter ändå upp  ett av mina första studiofoton som dagens bild!

Stilleben i AFK-studio, nr 10/365

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar