Summa sidvisningar

torsdag 28 september 2017

Fönsterprojekt och glada nyheter!

Vår halvfärdiga stuga har gamla fönster eftersom det är ett gammalt hus som vi flyttat. De är inte i världens bästa skick och efter ca 3 år i ett kallt hus har de blivit ännu sämre. Vi gillar ändå de gamla fönstren, de är så vackra och har karaktär.

I augusti anmälde jag mig till kursen "renovera gamla fönster" på Arbis för att kunna göra något också under hösten, få expert-hjälp med arbetet och en kväll varje vecka att jobba med projektet. I dag började kursen och jag tog mitt fönster under armen, tog bussen in till stan och grabbade tag i värmeblåsaren och morakniven! Det var faktiskt roligt och skönt att få göra något med sina egna händer. Vi är 7 deltagare och en trevlig och kunnig äldre kvinna är lärare. Att jag genast spräckte en ruta är ju bara lite nybörjarotur.... Jag har  extra av dem!

När jag var på väg hem från kursen ringde Oscar och berättade så härliga nyheter; De hade just förlovat sig mitt i Nouxskogen där de skulle övernatta!!! Oj vilken lycka, så glad jag blev!  

Här har jag tagit bort kittet med kittlampa, tagit bort stifttrådarna, lossat glasen och håller
på att ta bort målfärgen med blåslampa och lillskrapa. Nr 259/365


Arbis slöjdsal med ivriga fönsterrenoverare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar