Summa sidvisningar

söndag 10 september 2017

Höstutflykt med fotoklubben

På lördag tog jag ledig dag och hade egentid med min favoritgrej; kameran! Det var tidig väckning för jag skulle delta i AFK:s höstutflykt till Lovisa. Utrustad med kameraväska med alla tillbehör, knallgult paraply och varma kläder tog jag bussen till Lovisa. Vi var totalt 12 personer som trots det regniga vädret vågade oss ut.  Det regnade lagom mycket och det var så skönt att gå runt och titta på naturen, de gamla trähusen, skeppsbron, båthamnen, torget, Bastionen, mm. Dessutom fick vi göra ett besök till fotograf Linda Varomas arbetsrum där hon berättade om sitt konstnärskap, sina intressanta projekt och fotostudier i Glasgow. Jag knäppte ca 200 bilder, så nu har jag och Lightroom lite att fixa med!

Jag fick skjuts tillbaka till Helsingfors efter att vi suttit länge på en restaurang och ätit och pratat. Joakim och Milja ordnade kräftskiva för sina vänner hos oss på kvällen, så det var bara att hålla oss borta fram till midnatt. Vi gick och åt, satt på en pub och gick på bio! En sevärd, rolig och lite annorlunda film, Logan Lucky!

 Vackra välbehållna gamla träbåtar vid Skeppsbron, Lovisa. Nr 241/365

 Vackra vita båtar på rad!

 Detalj från landfästningen Bastion Ungern från 1700-talet
 Promenad längs Ehrensvärdsstigen, en lummig promenadstråk längs en å

 Broar, forsande vatten och vackra gamla trähus



Fotograf Linda Varoma berättar om sin fotokonst för intresserade åhörare

 Det fanns så många intressanta hus och härliga trädgårdar att smygtitta på!

 Vägen hem var mycket lång ........

Tog också en del underliga detaljbilder! Gillar rost och förfall, det blir fina mönster! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar