Summa sidvisningar

onsdag 13 september 2017

På resa med dra-maten

Idag har jag hållit undervisning för blivande barnledare på Axxell i Karis. De är vuxenstuderande och ca 20 av dem satt i Nykarleby och lyssnade på mig via Skype. Bara tre personer fanns på plats i Karis. Det hela var ganska utmanande och tekniken ställde till med besvär några gånger, så det kunde ha gått bättre. Men helt nöjd med dagen är jag ändå och de verkade också nöjda!

Med mig hade jag ganska mycket material och då brukar jag använda vår pigga mommo-kärra, dra-maten, hjulvagn eller vad det nu heter på riktigt, en praktisk väska i alla fall!

Kvällen var jättevarm och solig och vi gick ut till skogen för att plocka svamp. Det fanns rätt så mycket trattkantareller och på en kort stund hade vi korgen full.

 Pigg väska med ännu piggare paraply på tåget på väg till Karis. Nr 245/365




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar