Summa sidvisningar

onsdag 22 juli 2020

Jul i juli

Det känns nästan som julafton när det finns bär och svamp i skog och trädgård och allt blommar och ger skörd. Jag gjorde idag gelé av vinbären jag plockat och på kvällen hittade vi kantareller i skogen. Jörn hade också hämtat kantareller som han hittat nära jobbet.

Jag grävde upp en av mina odlingslådor där oreganon helt tagit över allt annat. Räddade en salvia som nog hade lyckats överleva trots oreganons övermakt. Oreganon ska nog också sparas genom att torka lite av bladen. Men oj vilken tillfredsställelse det ger att få samla in det som naturen ger i olika former. Jag känner mig lite som Muminmamman :) På kvällen kom Oscar och Laura på snabbvisit och vi åt årets första varma kantarellsmörgåsar tillsammans med dem. De fick en burk av vår vinbärsgelé och vi fick en burk trädgårdshallon av dem :)
Skörd att förvara för vintern. Nr 146/365

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar