Summa sidvisningar

torsdag 16 juli 2020

Roadtrip med gamla vänner

Nina och Maria gör varje sommar en shoppingdag nånstans i näromgivningen tillsammans. När de hörde att jag är här i knutarna bjöd de mig med och det tackade jag förstås inte nej till. Dagen började dock inte så bra eftersom min väckarklocka inte ringde. Jag vaknade av mig själv i den stund jag redan borde ha åkt från holmen, och det blev ilsnabb avfärd istället för den lugna båt- och cykeltur jag hade planerat :) Genomsvettig var jag dock framme i tid på överenskommen plats. Nina och Matti plockade upp mig från Högsar färjfästet. Efter lite andra smärre motgångar, bilbyte i Åbo och träff med Maria i St Karin var vi klara för avfärd.

Det blev en fin och avslappnad shoppingdag med olika butiker och förstås mat- och kaffepauser. Vi besökte bl.a. Design Hill i Halikko, Salos klädaffärer och köpcenter, Heroil och Plantagen i St Karins och Tre små rum och Kelovee i Pargas. Jag fick också se Ninas hem i Åbo och Marias hem i Pargas som jag inte sett på länge (Ninas inte alls). Båda så hemtrevliga och smakfullt renoverade och inredda. Marias hade gjort en jättefin stig runt dammen på deras tomt som vi också vandrade och beundrade.

Dagen avslutades på Matmalen Evas i Pargas med helt fantastisk mat i en mysig och välkomnande miljö. Maria hade sina tavlor utställda där och hon fick mitt i huvudrätten göra affärer med en av matgästerna.

Så fantastiskt roligt att träffa gamla vänner som man tyvärr inte ser så ofta. Det är nåt speciellt med dem man blivit vänner med i barn- och ungdomstiden, en stark och varm relation som bara blir mer värdefullt ju äldre man blir. Tack för en fin dag!!

Vännerna utanför Marias hus i Pargas, Nr 141/365




Och idag fyllde kära pappa Håkan 77 år och hade abborrfest på Albådan. Vår familj var inte med i år, men där var nu fyra generationer då lilla Ted var med för första gången!
Grattis Bästa Pappa!
(Malin tog bilden)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar