Summa sidvisningar

tisdag 7 mars 2017

Besök till Åbo

När man närmar sig 50 börjar man påminnas om åldern på många olika sätt. Fick t.ex. ett brev från arbetsplatshälsovården för några veckor sedan som påminde om att det var dags för en hälsokontroll, det var 5 år sedan senaste gång, och efter 50 börjar man kollas med 3 års mellanrum. Idag besökte jag då arbetsplatshälsovårdaren och gick galant igenom besiktningen. Alla värden var ok! Fortsätt i samma stil sa hon när jag gick ut! Det känns bra att man kollas upp med jämna mellanrum.

Imorgon bitti har jag ett möte i Paras och konstaterade att jag får stiga upp mitt i natten för att hinna dit i tid. Så jag beslöt att hälsa på dottern med sambo i deras nya hem i Åbo, sova över hos dem och ta bussen därifrån på morgonen. En verkligt fin lägenhet har de flyttat till, och bara ett stenkast från centrum. De har inrett så hemtrevligt med nygamla möbler som de främst fått ärva, skaffat från sekond hand eller fixat själva. Nu ligger jag skönt här med tunga ögonlock inbäddad i deras soffa!

 
Aura å i kvällsbelysning och snöyra. Nr 58/365

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar