Summa sidvisningar

lördag 4 mars 2017

Drumsö stränder

Har idag hjälpt mannen med en fest som hölls på Drumsö. Passade på att ta en promenad längs stränderna i skymningen innan jag tog bussen hem. Jag tog en sväng via den nya metrostationen Björkholmen, en arkitektoniskt fin byggnad alldeles bredvid Västerleden och Kopparudden båthamn. Den såg helt färdig ut, t.o.m. tidtabells-skärmen fungerade redan i testversion.

Jag råkade hitta en underbart fin plats, Sauna-seura, när jag strövade omkring på Drumsö.  Där fanns en fin brygga för vinterbad och en stor byggnad med bastu och café, mm.

Idag fyller minstingen 20 år. Han har varit med sin flickvän i Malaga en vecka och jag hämtade dem från flygfältet i natt och förde hem dem till sonens nya egna etta i Domsby. Han firade idag med sina kompisar, men vi firade honom också i sin frånvaro med gräddtårta och god mat. Samtidigt firade vi också svågerns 60-årsdag som var för ca en månad sedan.

 Simbryggan vid Sauna-Seura på Drumsö. Nr 55/365












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar