Summa sidvisningar

onsdag 8 mars 2017

Kvinnornas dag

Vaknade till ett vintrigt landskap i Åbo. Dottern med sambo bjöd på en jättegod frukost med kaffe, bröd, ägg och smoothie, så dagen började fint efter att jag sovit som en stock på deras soffa. Tog bussen till Pargas där jag deltog i ett möte om olika samarbetsprojekt kring grundläggande konstundervisning. Det var längesen jag besökt vårt kansli i Pargas och det var trevligt att träffa kollegerna där. Vi gick på lunch tillsammans innan jag tog bussen tillbaka till Åbo och sedan hem till Esbo. Hann också gå till en av mina favoritplatser i Åbo, saluhallen, för en kaffe och jättegod och vacker bakelse innan bussen gick. Internationella kvinnodagen till ära fick jag en ros då jag betalde kaffet, vilken härlig överraskning.

Det är bra att vi firar kvinnodagen för att uppmärksamma ojämställdhet och kvinnors situation över hela världen. Här i vårt land har vi en bra situation jämfört med största delen av världen, trots att här också ännu finns mycket att göra för jämställdhet, för båda könen. Vi firar kvinnodagen för att den dag ska komma då vi inte behöver fira någon kvinnodag!

Kaffe med dopp + ros kvinnodagen till ära! Nr 59/365

 
Nysnö i Åbo 8.3.2017.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar