Summa sidvisningar

onsdag 5 april 2017

Tantåldern uppnådd

Det går väl inte att undvika i den här åldern, nu har jag beställt glasögon, dessutom progressiva. Börjar ha svårt att läsa texten i TV-rutan, det går bra att läsa ännu, men det har också blivit sämre. Mannen och jag hade beställt tid efter varandra hos optikern och vi utnyttjade ett erbjudande där man fick två par brillor + ett par åt kompisen. Det var verkligen inte så lätt att välja bågar och det blev inte riktigt vad jag hade tänkt, men de får duga! Få se hur det ska gå. Känner mig nog lite gammal.....

Idag kom en gammal kär vän hit och ska bo här några månader, han som byggt båda våra hus och hjälpt till med båda sommarstugorna. Nu ska han jobba i huset som barnens äldsta kusin bygger. Han bor i Tammerfors så han åker hem till veckosluten, men det ska bli riktigt kul med någon som bor i det tomma rummet på övre våningen.

Påsken närmar sig. Hittade en påse med gamla vetefrön och tog lite mull från gården, få se om det blir gräs till påsk!

Världens godaste bebéer från Halmes bageri, närproducerat! Nr 86/365
(Obs, dessa är inte mina nya brillor)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar