Summa sidvisningar

torsdag 19 oktober 2017

Fönsterfixarkväll

Arbetsdagen gick snabbt och jag deltog på eftermiddagen i ett seminarium. Det ordnades av Kulturfonden som tack till deras långvarige utbildningsombudsman Veronica Granö-Suomalainen som går i pension. Intressanta talturer under rubriken "Jag har en dröm - Fem tankar om utbildning". Vi fick höra bl.a en professor från Sverige, Mats Ekholm och Gustav Björkstrand, m.fl.

Jag hann inte delta i minglet efteråt eftersom det är torsdag idag och det betyder fönsterkurs på Arbis. Arbetade vidare på mitt fönster, slipade beslagen och järndelarna, rostskyddade dem två gånger, borrade  hål och satt tappar i gamla spikhål där det söndriga hörnjärnet suttit och satt små tappar också i spröjsens kanter för de satt lite löst. Så oljade jag hela karmen med linolja. Nästa gång får jag börja måla och kanske påbörja nästa fönster.

 Vy på vägen till Arbis, det var en vacker höstdag idag! Nr 280/365
 Fönster på rad i Arbis källare. Mina, andra från höger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar