Summa sidvisningar

lördag 1 juli 2017

Möviken runt

Det blev en mycket fin och solig sommardag och ett perfekt väder för att springa Möviken runt. Vi åt en stadig frukost och laddade upp inför loppet, var på plats i god tid för anmälning och mental uppvärmning. Dryga 100 personer deltog i loppet och för mig gick det sådär semibra. Det kändes ganska tungt att springa idag och jag måste gå några uppförsbackar i slutet. För löpkompisarna gick det bättre och de hade ju slagit vad om att klara det under timmen. Mannen klarade det på 58.59! Jättefint kämpat, byggaren klarade det på 1.06 och min tid var 1.10.16. Märkte på kvällen när vi kollade resultatet på nätet att jag fick brons i min klass damer 50, och skulle ha fått en pokal men det missade vi för vi for iväg innan alla priser delats ut. Det var bara 4 anmälda till den klassen 😀

Efter dusch och lite återhämtning körde vi till Korpo för att gå och äta på restaurang Buffalo. Vi var dödshungriga och det smakade bra med en ordentlig hamburgerportion, glass och öl.På vägen tillbaka tog vi ett glas vin på Köpmans i Nagu i deras mysiga och vackra trädgård. Efter bastu, dopp i havet och slappande i stugan känns det bra att krypa till sängs.

 Glada miner före start! Foto: Tiia Viitanen. Nr 171/365

15 minuter efter mål

Köpmans trädgård, en oas mitt i Nagu. Värt ett besök!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar