Summa sidvisningar

tisdag 30 april 2019

Maratondag

Söndag 28 april 2019

Då var det dags. För maraton för vissa. Väderleksrapporten visade nu 12 grader kallt och ihållande rikligt regn hela dagen... Men bra stämning och lika glada miner hade alla löpare ändå. Startskottet gick kl 9.00 på centraltorget Rynek Glowny i gamla stan. Det är ett av europas äldsta och största torg som har sitt ursprung i medeltiden, 1300 talet.

Jag följde med löparna och placerade mig först vid 7 och 11 km, det var på samma ställe. Där fick jag ta hand om glasögonen som inte fungerade i regnet. Följande ställe var vid 37 km, kom i god tid och där började folket se ganska lidande ut, också Jörn, men han fick lite sportdryck av mig och sen fortsatte jag promenerande och han löpande sista biten. Jag hade 1,5 km kortare väg att hinna före till mål. Tack vare en spårvagn som jag åkte med ett par hållplatser hann jag lämpligt se då han kom i mål. Oj en sån prestation, jag är nog så stolt över att han så disciplinerat följt sitt träningsprogram och uppfyllt sitt mål. Och det var han själv också.

Det var jättefina arrangemang och härlig stämning i hela stan. Efter loppet och lite vila i lägenheten och sen måste vi få mat. Det blev en mysig restaurang i gamla stan med trevlig service och jättegod mat. Efterrätt och kaffe blev det på ett otroligt café Pijalnie Czekolady E.Wedel.


 Startskottet gick kl 9.00. Nr 110/365
Just innan startskottet, lycka till!
 200 meter före mållinjen. Heja, heja!
 Jättegoda tapas som förrätt
 Otroligt god glassfondue på café Wedel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar