Summa sidvisningar

fredag 23 augusti 2019

Ösregn och kaos

Jag vaknade till blixt och dunder och skyfall ute. Vädret höll i sig i åtminstone ett par timmar på morgonen och jag var dyblöt då jag kom till jobbet. Det bara forsade vatten på alla gator och det ställde till med en mängd vattenskador i hela huvudstadsregionen. Järnvägsstationens metrostation blev översvämmad och var stäng hela dagen, vilket orsakade problem för tusentals människor. Jag försenade mig också till frissan eftersom trafiken var allmänt kaotisk i hela stan. Men jag blev nog klippt, som tur. I vårt nya kontorshus droppade det vatten från taket hos grannen... i ett två år gammalt hus...Alepan på vår gata hade 10 cm vatten på golvet på förmiddagen... Men annars gick dagen bra. Skorna torkade så småningom och jag fick låna ett par strumpor av chefen :) Nu måste jag nog skaffa ett par citystövlar, mina röda Nokia har jag på stugan.

På kvällen kom Hans med sina fyra hundar på besök, han ska stanna över veckoslutet och delta i FM i agility med Bolero. Men jag packade väskan för att åka upp till Österbotten på årets tjejträff som vi ska fira på Britas stuga i Panike! Härligt! Ser så fram emot att träffa alla igen, det är två år sen vi sågs.

Regnet öser ner och det är mörkt och ruggigt mitt på ljusa dan. Nr 198/365

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar