Summa sidvisningar

torsdag 24 augusti 2017

Fantasin, vårt viktigaste "sinne"

Ibland känns det bra att fly från verkligheten, bara för små stunder. Med en bra film eller bok eller sina egna dagdrömmar. Jag håller som bäst på att läsa en jättebra bok, Kjell Westös nyaste roman som kom ut för nån vecka sedan. Läser främst i bussen och idag tänkte jag missa hållplatsen då jag var så inne i bokens värld. Ibland fantiserar jag att allt som jag ser är något annat, som t.ex att ormbunken i badrummet är en granskog där det bor små troll och älvor som lever loppan....Människans hjärna är fantastisk, tänk vad den skapat och tänk vad den ännu kommer att skapa. Fantasi är viktigare än kunskap enligt Albert Einstein. Att såna sömniga tankar strax före läggdags....

Allt stort som skedde i världen skedde först i någon människas fantasi. – Astrid Lindgren


Granskogen i badrummet. Nr 225/365





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar