Summa sidvisningar

fredag 4 augusti 2017

Sista semesterdagen

Min sista semesterdag firades med pyssel hemma på gården. Jag hade tidigare i veckan köpt betong och länge haft en plan på att göra pallar av betong och grenar från naturen. Så har jag flera år följt med syrrans fina betongarbeten och beundrat hennes idéer och fina resultat. Nu var det premiär för mig och jag visste ju inte ens hur tjockt jag skulle göra det, har ju tidigare endast gjutit för huspelare och förrådsgolv och andra större byggprojekt. Gjorde två pallar i lite olika storlekar och fyra ljusstakar med kopparrör som blivit över från bygget. Få se vad det blir....

 Betongpallar gjuts den sista semesterdagen 31.7.2017, nr 201/365
Ljusstakar med kopparrör

2 kommentarer:

  1. Oj så roligt att läsa alla dina uppdateringar nu efter dataproblemet, verkar vara löst nu ! Så mycket ni hunnit med sista semesterveckorna..oj jisses vad ni burit material ! Tyckte vi hade mycket som hade material i båten till en liten verkstadsbod, men de va ju inget mot vad ni hade ! Hu hu ! Ska bli intressant att se resultatet av betongpallarna, de blir säkert jättefina ! Har inte gjutit nåt på länge, kunde också prova göra pallar ! Fina cyklar ni har nu, blir många cykelturer i höst nu då ! Och den där byrån blev ju verkligen urfin ! Längtar också efter att få pyssla lite hemma, så det ska bli helt skönt att börja arbeta och flytta hem igen ! Ha de gott och hälsa Jörn ! Jag ska gå och dra lite risur nu...
    Kram syster Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittat "tillbaka". Det blev en ganska lång paus pga att min dator kraschade. Ännu är allt inte helt fixat, men det mesta är okej, som tur!! Nu försöker jag hinna ifatt fotodagbokens inlägg. Ligger några dagar efter ännu, men är snart ifatt :)Ha en bra start med höstens jobb, hoppas att det blir ett riktigt bra läsår för dig, kollegerna och barnen!! Kram

      Radera